Wyszukiwarka
nieruchomości
Rodzaj
nieruchomości
Sprzedaż nieruchomości z kredytem
Administrator
22.06.2020
Po podjęciu decyzji o zbyciu nieruchomości z kredytem hipotecznym należy zadbać o stronę formalną całego przedsięwzięcia. Właściciele lokali zakupionych za kredyt są w takim przypadku zobligowani do poinformowaniu banku o wszczęciu procedury sprzedażowej. Dzieje się tak m.in. dlatego, że bank, w którym zaciągnęliśmy kredyt, jest wpisany do księgi wieczystej, co jest swego rodzaju zabezpieczeniem na wypadek problemów ze spłatą raty za mieszkanie czy dom.
Formalności krok po kroku
Po poinformowaniu przedstawiciela banku o swoich zamiarach, powinien nam on wystawić promesę oraz zaświadczenie o wysokości zaciągniętego kredytu. Kiedy dopełnimy tych formalności, zazwyczaj mamy już zielone światło, żeby spisać umowę przedwstępną z potencjalnymi kupcami. To również moment, w którym przyszły właściciel nieruchomości stara się o uzyskanie kredytu hipotecznego w banku lub zobowiązuje się do kupna za własne pieniądze, jeśli oczywiście nimi dysponuje. Kiedy i ten etap dobiegnie końca, konieczna będzie wizyta u notariusza, który spisze właściwą umowę sprzedaży wraz z aktem notarialnym. W momencie przelania środków za nieruchomość na konto banku oraz właściciela lokalu pozostaje jeszcze dopełnienie ostatnich formalności. W trakcie wizyty w placówce bankowej zostanie przekazana zgoda na zwolnienie z hipoteki.
Po pomoc zwróć się do specjalistów
Opisane czynności oraz formalności, choć wydają się skomplikowane i wymagają nieco czasu, nie stoją na przeszkodzie sprawnego przeprowadzenia sprzedaży nieruchomości. Właściciele mieszkań, którzy potrzebują wsparcia w trakcie całej procedury, mogą zwrócić się do biura pośrednictwa obrotem nieruchomości, które część obowiązków weźmie na siebie.